Zrzut pamięci, 4 lutego 2024

Miniony tydzień należał raczej do tych spokojnych, więc miałem okazję popracować trochę nad nowymi wpisami i przesłuchać kilku płyt. Wśród wartych polecenia rzeczy, w niniejszym wpisie znalazły się podkasty, artykuły i… zresztą, przejdę do rzeczy.

  1. Koncerty: zgodnie z tym, co zapowiedziałem w minionym Zrzucie Pamięci, wygospodarowałem chwilę na napisanie relacji z koncertu Soulwax w Berlinie. Dawno żaden wpis nie wymagał ode mnie takiego poszukiwania informacji i dopytywania, ale też dawno tworzenie nowego wpisu nie dało mi tyle frajdy. Link do wpisu: O koncercie Soulwax w Berlinie. 🎛️

  2. Muzyka: perełką z mojej listy albumów do przesłuchania okazało się łączone wydanie albumów „Sons And Fascination/Sister Feelings Call” grupy Simple Minds, z 1981 roku. Bardzo interesujący new wave, moim zdaniem wyodrębniający się na tle Depeche Mode i New Order. Wystarczy sprawdzić takie kawałki jak „70 Cities As Love Brings The Fall” czy „Theme For Great Cities”, żeby przekonać się, o czym właściwie mówię. 🎹

  1. Filmy: obejrzeliśmy sobie ostatnio komedię EuroTrip z 2004 roku. Ostatni raz widziałem ten film chyba jeszcze w gimnazjum. O ile humor jest tu typowo amerikanpajowy, o tyle docinki skierowane w kraje europejskie wymiatają. Co by nie mówić, dawno się tak nie uśmiałem przy tak durnej komedii. Ale może to przez kontrast po wcześniejszym obejrzeniu filmu „Withnail & I” z 1987 roku, który raczej mi nie podpasował? 🎬

  2. Muzyka: skoro już jesteśmy przy „EuroTripie” – o ile sam film może być dla niektórych wątpliwą rekomendacją, o tyle album grupy Lustra, która zrobiła kawałek „Scotty Doesn’t Know” wałkowany co jakiś czas przez cały ten film, może być już bardziej intrygującą propozycją.

    Na krążku „Left for Dead”, muzyka brzmi w mojej opinii trochę jak skrzyżowanie grup Bush i Green Day. I chyba właśnie w tym tkwi przystępność tej płyty. Poniżej zamieszczam „Standing at Your Grave”, mój ulubiony kawałek z tego albumu. 🎸

  1. Cyberbezpieczeństwo: na Niebezpieczniku pojawił się bardzo potrzebny artykuł, opisujący jak „od kuchni” wyglądają internetowe oszustwa inwestycyjne. Jeżeli komuś wydaje się, że trzeba być idiotą by dać się w ten ciemny interes wrobić, to po lekturze podlinkowanego wpisu powinien zmienić zdanie. Nikt nie wyciąga z ludzi pieniędzy w kwadrans. Ten proces może toczyć się tygodniami. 💸

  2. Technologia: skoro już jesteśmy przy tematach około-internetowych, to z czystym sumieniem chcę tu polecić podkast „Internet. Czas działać!” autorstwa fundacji o tej samej nazwie. Autorzy podejmują bieżące zagadnienia z tematów prywatności w sieci, technologii, nieetycznych działań korporacji i prawa (w tym np. RODO).

    Tematy i prowadzący się rotują, więc każdy podkast to jakaś nowa perspektywa na nowe zagadnienia. Moim zdaniem zdecydowanie warto go zasubskrybować, żeby z czasem lepiej zrozumieć, jakie są nasze prawa i możliwości podczas korzystania z Internetu. 🔍

  3. Studia: o ile się nie mylę, sesja jest albo w toku, albo za pasem. Jeżeli studiujesz elektrotechnikę na Politechnice Wrocławskiej, to może przydadzą Ci się moje materiały z pięciu lat studiów na tym kierunku? Wygląda na to, że opublikowałem je na tym blogu dokładnie rok temu. To chyba dobry moment na małe odkopanie tego tematu. ⚡️

  4. Podróże: na koniec zostawiłem temat najluźniejszy. Jakiś czas temu zacząłem przerzucać na Zawieruszony Blog swoją relację z wypadu w Dolomity z 2019 roku. Niedawno ukazał się tam drugi wpis z tego cyklu, ten o wejściu via ferratą na szczyt Punta Anna. Zachęcam do zajrzenia i poczytania. Zwłaszcza te osoby, które chcą w najbliższe wakacje spróbować swoich sił z via ferratami. 🧗

Zdjęcie w tle: bracia Dewaele z grupy Soulwax na scenie Huxleys Neue Welt w Berlinie.

Dodaj komentarz

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.

Design a site like this with WordPress.com
Rozpocznij